Trygga barn växer upp i harmoni med familjen—utan sexualisering

Ett idésystem som utgår ifrån att barn är sexuella varelser som föds med sexuella behov sprids över hela världen. Det kallas Sexuell och Reproduktiv Hälsa och Rättigheter (SRHR). Förskönande språk döljer hur föräldraansvaret urvattnas och hur samhällsnormer som skyddat barn elimineras.
VIDEO: Utan allmänhetens vetskap införs en ny form av sexualundervisning i grundskolan. Den utgår ifrån att barn är sexuella varelser och att de därför redan ifrån födseln måste förberedas för att nå sin fulla sexuella potential. Skolverket vill uppmuntra barn till att bli nyfikna på och utforska sin sexualitet och identitet.
På många skolor saknas ett forum för föräldrar och skolpersonal att förutsättningslöst diskutera innehållet i barnens undervisning. Om ett sådant forum skulle finnas, kan man på ett odramatiskt sätt diskutera problematiken där.
Trots att vi vet bättre, utsätts barn alltmer för vuxen sexualitet, inte bara av förövare, via pornografi och sociala medier, utan nu också i klassrummen
Att informera andra kan bli ett effektivt sätt att skydda barnen ifrån sexualisering. Ett sätt att göra det på är att skicka brev eller mejl till skolpersonal, journalister eller politiker.
När man får höra talas om myndigheters sexualisering av barn väcks många frågor. Här hittar du svar på vanliga frågor om vårt engagemang för att skolan ska vara en trygg plats för alla barn.

Tillsammans skapar vi den framtid vi vill ha, för oss och våra barn

Kom i kontakt med engagerade på barnens skola

Ett meningsfullt engagemang för vår och barns hälsa och framtid

Nytt

Ett idésystem som utgår ifrån att barn är sexuella varelser som föds med sexuella behov sprids över hela världen. Det kallas Sexuell och Reproduktiv Hälsa och Rättigheter (SRHR). Förskönande språk döljer hur föräldraansvaret urvattnas och hur samhällsnormer som skyddat barn elimineras.
VIDEO: Utan allmänhetens vetskap införs en ny form av sexualundervisning i grundskolan. Den utgår ifrån att barn är sexuella varelser och att de därför redan ifrån födseln måste förberedas för att nå sin fulla sexuella potential. Skolverket vill uppmuntra barn till att bli nyfikna på och utforska sin sexualitet och identitet.
På många skolor saknas ett forum för föräldrar och skolpersonal att förutsättningslöst diskutera innehållet i barnens undervisning. Om ett sådant forum skulle finnas, kan man på ett odramatiskt sätt diskutera problematiken där.
En tilltagande fascination för barns sexualitet är onekligen märkbar. Det är följden av västvärldens nu tjugoåriga korståg för barns sexuella rättigheter. En naiv välvilja och blind tillit till våra institutioner har gjort att vardagen för våra barn i förskolan ser helt annorlunda ut i dag mot vad de flesta föräldrar tror.
Skolverket bemötte vår debattartikel i Epoch Times som visar att skolbarn sexualiseras. Vår svarsreplik, också i Epoch Times, påpekar att Skolverket i sin replik ignorerar inflytandet från organisationer som RFSU.
WHO försöker ändra på sexualundervisningen för barn. Det räcker inte längre att prata om biologi och preventivmedel. De vill att pedagoger ska förmedla en positiv syn på sex och uppmuntra småbarn till att njuta av sina kroppar.